Terug naar overzicht

Goed doel als marketingtool

Zeven studenten van de opleidingen Small Business, Commerciële Economie en International Business & Languages kregen tijdens hun minor International Entrepreneurship de opdracht een onbekend product in de markt te zetten. Ze kozen voor een Zwitserse vaas van plastic folie die je onder de warme kraan in een creatieve vorm kneedt.

Expo

Door vervolgens tien procent van hun winst af te staan aan KiKa creëerden ze een geweldig marketingsinstrument. ‘Het opent allerlei deuren die normaal gesloten blijven,’ zegt Rogier Stam, directeur van Fiore. ‘Een belangrijke reden dat ons product nu bij de Expo in Den Bosch ligt, is omdat zij kunnen zeggen dat ze KiKa steunen. Hetzelfde geldt voor de V&D in Eindhoven.’

De studenten kregen de tip om een goed doel te gebruiken van hun begeleider. Na een korte brainstormsessie kwam KiKa uit de koker rollen. De stichting was meteen enthousiast. Stam: ‘Ze vonden het een heel leuk initiatief en we kregen allemaal promotiemateriaal opgestuurd. Maar goed, ze zijn denk ik met elke donatie heel erg blij.’

Kerst

Tweeënhalve week geleden begon studentcompany Fiore met de verkoop van hun Le Sack-vazen. Stam: ‘We hebben ongeveer 240 exemplaren verkocht en we willen er in februari uiteindelijk duizend hebben verkocht. We hebben goede hoop dit aantal te halen aangezien het binnenkort kerst is. Dat zou voor KiKa in ieder geval een paar honderd euro betekenen.’ [CT]

Punt. Of had jij nog wat?

Meer lezen?