Piet den Blanken stelt foto beschikbaar

De opbrengst van de actiemarkt in de serre van het gebouw aan de Hogeschoollaan, wordt vrijdagmiddag om 14.35 uur overhandigd aan de dj’s van het Glazen Huis. Dat staat dit jaar op de Grote Markt in Breda. De dj’s van Radio 3 FM sluiten zich zes dagen zonder eten op in dit huis. Mensen kunnen plaatjes aanvragen (serious requests) en geld doneren voor het goede doel. Dit jaar is dat het vluchtelingenwerk van het Rode Kruis.

De Raad van Bestuur heeft 5000 euro beschikbaar gesteld zodat hogeschoolkrant Punt de nummer 1 van de Avans Top 100, Viva la Vida van Coldplay, kan aanvragen. Met de actiemarkt morgen, wil de redactie dit bedrag verder ophogen.

Vluchtelingen

Op de markt is onder meer een foto-expositie van Piet den Blanken te zien van vluchtelingen over de hele wereld. Hij stelt één afdruk in een passe-partout van 50 bij 60 centimeter beschikbaar om voor het goede doel te verkopen. De foto is in 2005 in Niger gemaakt. De inschrijving start met een bedrag van 50 euro.

Den Blanken is morgen tijdens de markt aanwezig voor het beantwoorden van vragen over de foto-reportages. In een periode van tien jaar heeft hij foto’s van vluchtelingen in grensgebieden in onder meer Spanje, Italië, Engeland, Frankrijk en verschillende Afrikaanse landen gemaakt.

Verder kunnen bezoekers een WII-game, ontworpen door studenten Communication & Multimedia Design, spelen. Liefhebbers kunnen hun nek en schouders laten masseren door Fysiotherapiestudenten of artikelen kopen van de aanwezige studentcompany’s. Ook het Rode Kruis is er met een stand aanwezig en er is een hapje en een drankje te verkrijgen.

T-shirts

Twee CMD-studenten staan er met hun eigen ontworpen T-shirts. Zij ontwierpen ook T-shirts voor de dj’s in het Glazen Huis. Die gaan ze samen met het geld van Avans Hogeschool op vrijdagmiddag overhandigen bij het Glazen Huis.

De markt duurt morgen van 11.00 tot 15.00 uur. Tussen 12.00 en 12.30 uur treedt een band op bestaande uit studenten van de Academie voor Sociale Studies.

Sociale Studies

Parallel aan de actiemarkt van Punt loopt een actie van de Academie voor Sociale Studies. De academie houdt morgen ‘verrassingslessen’, die iedereen kan bijwonen (zie schema). Deelnemers kunnen een vrijwillige bijdrage doneren. De lessen duren ongeveer 45 lessen en 'vol is vol'. De donaties worden bij de opbrengst van de actiemarkt gevoegd. [PM]

Programma ‘Serious Request-verrassingslessen’

Aanvang Lokaal Docent Korte omschrijving
12.15 uur HA 319 Wim Boluijt Wim draait mooie recente popmuziek. (o.a. de nieuwe Sepultura die eind januari uit zal komen…) Kom luisteren en je krijgt gegarandeerd kippenvel.

12.15 uur

door-lopend

HA 416 Caroline Oomen Caroline biedt een ontspannende en verkwikkende stoelmassage. Geniet van zo’n  geweldige drukpuntmassage!
12.15 uur HF 206 Frans Jespers 'Gevoelens' in en door klassieke muziek. En…..Frans kan  boeiende verhalen vertellen.
12.15 uur HB 205 Yvonne Boonaerts De Middeleeuwen herleven door ongelooid leer te bewerken en helemaal terug te gaan in die boeiende tijd.
12.15 uur HB 301 Maarten vd Berg Als je met mensen wilt werken, ben je zelf het instrument. Maar hoe je leer dat instrument goed te bespelen? Kom luisteren hoe het enneagram je daarbij kan helpen.
13.00 uur HB 301 André Walraven André is een echte globetrotter en heeft veel gereisd in Zuid-Amerika. Hij maakt je deelgenoot van zijn reiservaringen.
12.15 uur Sportzaal Lovensdijk Angele Geerts Judo en Jiu jitsu zijn haar passie. Doe makkelijke kleren aan en kom naar de sportzaal aan de Lovensdijkstraat     (deel B)
12.15 uur HB 101 Jan Piet Rolle Geen voettocht naar Rome, maar door Rome op zoek schilderijen van Caravaggio. Een zoektocht naar een bijzonder schilder in een prachtige stad. Met lichtbeelden.
13.00 uur HB 101 Feije Oosterhof De Mona Lisa verzamelaar en de Jamie Oliver van ASB. Zijn recept voor appeltaart is wereldberoemd. Kom en proef!
13.00 uur HF 206 Miriam van Reijen Zij filosofeert over emoties, schreef een boek over dit onderwerp, geeft  workshops en nu gewoon toegankelijk bij ASB en Serious request