‘School hoort niet dicht voor kerst’

‘Het druist in tegen de gemaakte afspraken’, vindt docentlid Frans Coppelmans. Hij ziet er niets in dat het Avansgebouw in Den Bosch volgende week maandag tot en met woensdag sluit. ‘Het zijn geen vakantiedagen in het rooster, dus de gebouwen zijn dan open. Ook studenten worden gedupeerd als ze plaatsgebonden activiteiten willen doen.’

‘Ook studenten vragen’

De Diensteenheid ICT en Facilitaire Dienst (DIF) heeft de afgelopen weken gepeild hoe druk het zou worden in de gebouwen. De Raad van Bestuur stelde daarna vast dat er geen behoefte zou zijn om die te openen. Alleen aan de Bredase Hogeschoollaan blijven Xplora en de G-toren open. In de rest van het gebouw staat de verwarming uit.

De AMR-leden hadden moeite met de inventarisatie van DIF. ‘Dat moet je niet alleen aan de medewerkers vragen, maar ook de studenten’, meent studentlid Ruben Pijnenburg. ‘De laboratoria zijn dicht, dus dat scheelt studenten een halve week waarin ze kunnen werken’, vindt docentlid Paul Lindelauf.

De Raad van Bestuur vond ook medestanders in de discussie. ‘Alleen medewerkers van de diensten zijn er op die dagen’, meldt René van der Burgt van de Diensteenheid Marketing Communicatie en Studentenzaken uit ervaring. ‘Als je ziet hoe het hier werkt, vind ik het een logische keuze’, vindt ook docentlid Tonja Nijenhuis.

Toch doet de AMR een brief uit naar de Raad van Bestuur, dat er niet conform de afspraken wordt gehandeld en er niet goed over de zaak is gecommuniceerd. [EvG]