Studentcompany Welterusten op tv

Het programma YOUBC wordt vanavond om 18.00 uur uitgezonden door Omroep Brabant. Welterusten neemt het dan op tegen Hogeschool TIO met het project MiMoment, een knuffel die verhit en afgekoeld kan worden, en Label 9 van Sint Lucas in Boxtel die een biologisch afbreekbaar vogelhuisje hebben ontwikkeld.

Stick&Stay

Welterusten verkoopt het product Stick&Stay. Dit zijn magneten die aan beide zijden van het dekbedovertrek worden geplaatst. Het dekbed en het dekbedovertrek worden zo vastgehouden en het dekbed zakt niet uit de hoes.

Tijdens dertien uitzendingen strijden achttien teams van mbo- en hboscholen voor de titel. De teams en hun producten worden beoordeeld door een vakjury. Ä–én team gaat rechtstreeks door naar de volgende ronde. De andere twee teams kunnen door veel stemmen binnen te halen via sms, toch doorgaan. Er kan vanaf vanavond tot aanstaande zondag gestemd worden.

Rick Stassen, student Management, Economie en Recht, is manager marketing en verkoop en is positief gestemd. 'Ik denk dat we een goede kans maken, om door te gaan naar de volgende ronde.'

Naast Welterusten neemt ook studentcompany Bullet Box van Avans deel aan de wedstrijd. Het bedrijf dat uiteindelijk de Brabantse serie wint, dingt ook mee naar de titel beste studentenbedrijf van Nederland. Wil je stemmen op Welterusten, kijk dan op www.youbc.nl. [MK]