Ben je een Panda, Smart of Lamborghini?

De eerste groep heeft een originele test verzonnen: welke auto ben jij? De bezoeker kiest uit twee beelden diegene waarmee hij zich het meest identificeert. Uit tien soorten auto’s wordt zo bepaald welk type het beste bij hem past. Namens de opdrachtgever Autotrader.nl doet Carmen Boekestein de test en ze blijkt een Fiat Panda te zijn. Zelf rijdt ze Mini Cooper. ‘De grootte van de auto klopt, maar ik had toch verwacht dat er een minder burgerlijke auto uit zou komen’, pruilt ze. Ondanks dat nog niet alle links werken, is ze tevreden over het werk van de studenten.

Groene tint

Voor DAF moesten studenten een site maken om het nieuwe rijden voor te stellen aan chauffeurs. Die ziet er strak uit met filmpjes en een spel, waarbij je zoveel mogelijk brandstof over moet zien te houden. Ook is er een quiz te downloaden voor op je mobieltje. ‘De andere opdrachten waren wat creatiever, wij moesten ons aan de regels van DAF houden en die waren wel vrij strak’, zegt student Bas van Heugten. ‘We hebben nu een site in hun stijl, maar met een groene kleur.’

Student Tjiwa Huang bekijkt de autosites van zijn collega’s. Hij blijkt als auto een Lamborghini te zijn. ‘Een goedkopere auto leek me meer van toepassing, maar het klopt wel want ik zou er wel zo een willen’, lacht hij. De campagnes vindt hij goed bedacht, maar zijn eigen site vindt hij toch het mooist. Hij maakte er een voor een nieuwe Avansopleiding, Communication and Multimedia Design, die komend schooljaar in Den Bosch start.

Streepjescodes

De site om de nieuwe opleiding te introduceren, is te gebruiken als portfolio om het werk van studenten van deze opleiding te laten zien. Er is ook een spel ontwikkeld voor op je mobieltje. Op de open dag hangen streepjescodes door het Avansgebouw; maak je daar met je gsm een foto van, dan kom je te weten voor welk woord de streepjescode staat. Je mobieltje kan die codes kraken. Heb je alle negen woorden gevonden, dan krijg je een beloning.

‘Het presenteren van de eindresultaten ging beter dan verwacht, want de reacties die we krijgen zijn positief’, zegt student Ricky Heijnen. Of de sites en campagnes ook daadwerkelijk worden ingezet, is afwachten. Dit vergt de komende weken nog even overleg en finetuning met de opdrachtgevers. [EvG]