Bruggenbouwers van de toekomst

Er is een tekort aan technici in Nederland. Techniek moet meer gestimuleerd worden en daar moet je klaarblijkelijk al op jonge leeftijd mee beginnen. Vandaar ook dat 140 leerlingen uit de groepen zes tot en met acht een hoorcollege volgen over bruggen.

Langste brug ter wereld

‘Wat is de langste brug ter wereld’, is een van de vragen die de kinderen stellen. De studenten van de Academie voor Bouw & Infra die het hoorcollege geven, moeten even onderling overleggen. Maar volgens hen is de langste brug ter wereld een brug van 54.000 meter in Thailand.

De scholieren hebben de afgelopen weken verschillende lessen gekregen over bruggen. Ze moesten ook allemaal een brug bouwen. De beste brug van elke school is vandaag te zien in de expositieruimte. [AR]