Terug naar overzicht

Creatief ondernemen met YouTube

Reclamefilmpjes voor zogeheten viral marketing, die via internet verspreid worden, moeten natuurlijk wel bijzonder leuk zijn. Anders ga je er niet naar kijken. Daarom hebben bedrijven als Canon en Swiss Air de hulp ingeroepen van Jelle van Dun. De animator maakte via YouTube naam met eigengemaakte films en heeft nu een goedlopend bedrijf, Animate the World.

Twee miljoen hits op YouTube

Zijn eindexamenfilm ‘My Animated World’ is geen standard animatie. Van Dun weet de echte wereld te gebruiken en gebruiksvoorwerpen daarin tot leven te wekken. De film werd een wereldwijde hit op YouTube met bijna twee miljoen hits. Al snel werd Van Dun benaderd door allerlei bedrijven. Zo maakte hij ook voor De Wereld Draait Door meer dan vijftig animaties. En dat alles binnen enkele jaren na zijn afstuderen.

Via YouTube kennen mensen over de hele wereld zijn werk. MTV, BBC en de Nederlandse en Duitse televisie hebben inmiddels al gebruik gemaakt van het animatiebedrijf van Van Dun, www.animatetheworld.eu . [EvG]

Meer lezen?