D66 wil opheldering sloop studentenflats

De fractie van D66 maakt zich zorgen over de toekomstige huisvesting van de 425 studenten die er op dit moment wonen.

Niet bovenaan het lijstje

‘Tilburg heeft in eerste instantie behoefte aan meer aanbod en oplossingen voor het huidige tekort op de woningmarkt. Sloop van bestaande studentenwoningen voor renovatie of nieuwbouw zou nu niet bovenaan het lijstje moeten staan. Dat kan later nog’, zegt Peter van Gool commissielid voor D66 Tilburg, en student Bestuurskunde bij Avans in Den Bosch.

D66 Tilburg voorziet problemen als de studenten uit het huidige complex elders in Tilburg een kamer moeten krijgen: ‘De huur voor studentenkamers is de afgelopen jaar al met 8% gestegen, nog meer druk op deze toch al krappe markt kan ook de prijzen verder doen stijgen’, meldt de fractie. [AR]