Economisch Avanstalent gezocht

De talentenprijs van Vitae is een landelijke scriptieprijs voor studenten Bedrijfseconomie. Het is dit jaar de derde keer dat de prijs wordt uitgereikt. Vitae komt deze week langs in Den Bosch en Breda om vierdejaarsstudenten Bedrijfseconomie (BE) van Avans uitleg te geven over de wedstrijd.

Spannend

Docent Arno Jongeling van de Academie voor Financieel Management in Den Bosch was afgelopen september bij de uitreiking van de prijs in Utrecht. ‘De finalisten moesten hun rapport presenteren aan een jury. Het was spannend. Onze studenten waren inhoudelijk erg sterk, maar werden net tweede. Ze hadden een rapport geschreven over kostprijsbepaling.’ Winnaar was Sanne van Luffelen van Fontys.

Een eenling won dus de prijs, maar bij Avans kunnen BE-studenten alleen afstuderen in tweetallen. ‘Dat doen we bewust, we verwachten dan meer diepgang in de eindproducties’, zegt Jongeling. Studenten die met hun eindproductie van dit jaar mee willen doen, kunnen zich bij Jongeling melden. [EvG]