Geslaagde softwaremakers

Twaalf medewerkers telt het bedrijf van de twee succesvolle oud-studenten inmiddels. En dan te bedenken dat ze begonnen als bijbaantje met de volgende advertentie: ‘Studenten Informatica bieden hulp bij computerproblemen, upgraden en installaties’.

De auto en laptop van de zaak lieten ze schieten na hun opleiding, ze begonnen in een klein kantoortje zonder verwarming meteen een eigen bedrijf: NovaRage . Computerhulp bieden ze nog steeds, maar in een heel wat groter kantoor. En er is nog een bedrijf bijgekomen: InfoRing . Dat ontwikkelt software en complexe websites voor klanten als Jumbo, Avans en Best Western.

Zonder reclame

Van Gorkom en Bosch ontwierpen onder meer een programma voor gemeenten dat vragen van burgers beantwoordt. Vijfenveertig gemeenten, waaronder Amsterdam, Rotterdam en Utrecht, maken daar gebruik van. En dat alles zonder reclame te maken. ‘Advertenties zijn niet nodig, het gaat van mond tot mond. We kregen onze eerste opdracht van de gemeente Bergen op Zoom. Gemeenten praten veel met elkaar en zo is het balletje gaan rollen’, vertelt Bosch.

Lees het hele verhaal van de twee oud-studenten in de nieuwe Punt07 , die nu in de bakken ligt. [EvG]