Hartkloppingen en werkdruk

Naast do’s en dont’s vertellen Avansstudenten in de nieuwe Punt hoe zij Valentijnsdag beleven. Stellen die al klaar zijn voor de grote stap moeten Punt 07 ook zeker niet missen; Thomas van den Berk, eerstejaarsstudent Advanced Business Creation in Den Bosch vertelt namelijk over zijn bijbaan: het filmen van trouwfeesten.

Hoge werkdruk

De werkdruk bij Avans is hoog zo is gebleken uit het medewerkerstevredenheidonderzoek. ‘We zouden vaker een stapje achteruit moeten doen, om te kijken wat het allemaal oplevert’, zegt docent Tonja Nijenhuis over alle vernieuwingen in het onderwijs, die volgens haar bijdragen aan de werkdruk.

Wereldproblematiek

In Punt 07 ook oplossingen voor de armoede in de wereld, bedacht door studenten Communication and Multimedia Design in Breda, de voorbereidingen op de carnavalsoptocht  in ‘Boemeldonk’ en de ervaringen van Social Work studenten op de Heusdense scheepswerf. Zij begeleiden daar Poolse arbeiders.

Punt 07 ligt vanaf vandaag in de bakken en is hier te downloaden. [AR]