Horoscoop en Expeditie Robinson

Ryan van Esch, oud-student aan de Bossche HTS, won de all-star editie van Expeditie Robinson in 2006. Hij vertelt in de nieuwe krant hoe hij als een ander mens terug kwam van het onbewoonde eiland. ‘Ik wilde mijn grenzen verleggen, maar je pleegt roofbouw op jezelf. Ik had ontstekingen, wormen en darmstoornissen.’ Tegenwoordig racet hij met speedboten en geeft hij daarin trainingen aan politie en brandweer.

Splitsing Pabo

Ook de Tilburgse winnaars van de Avans Scriptieprijs aan het woord. Daarnaast in Punt06 een achtergrondverhaal over de ontwikkelingen in het basisonderwijs. Er gaan bij de pabo stemmen op om het kleuteronderwijs te splitsen. Directeur Nicole van Son vertelt of kleuterjuffen in spé echt aparte lessen moeten krijgen.

Maar ook: hoe kwamen Avansdocenten erbij om te gaan lesgeven? En hoe ontwierpen studenten een blitse nieuwbouwwijk op de plek van een industrieterrein? Verder de gebruikelijke recensies met dit keer onder andere Britney Spears. En onze nieuwe columnist Anne van Dam stelt zich voor. Reden genoeg om er eens even goed voor te gaan zitten met Punt06. [EvG]