Huiskamer voor verenigingen

Studieverenigingen Merlijn, Midas, Oase, Virgo en studentenvereniging Maurits gaan gebruik maken van de huiskamer. ‘We zullen zeker regelmatig gebruik maken van de ruimte om te vergaderen of te werken’, denkt Anton van Keep, voorzitter van studievereniging Merlijn.

Eigen plek

Eerder hadden de studie- en studentenvereniging een plek bij de academies en Virgo heeft een eigen ruimte op de Lovensdijkstraat. ‘Er was vraag naar een eigen plek op de Hogeschoollaan, ook omdat de Lovensdijkstraat in de toekomst wordt verbouwd’, vertelt Sophie Kalb van de Diensteenheid Marketing, Communicatie en Studentzaken.

Er staan acht computers, een printer en een paar archiefkasten in de ruimte waar de verenigingen gebruik van mogen maken. Op welke manier de ruimte verdeeld wordt onder de verenigingen moet nog blijken. ‘Als we er helemaal in zitten, moeten we bekijken hoe we de tijd en ruimte verdelen’, vertelt Van Keep.

De huiskamer in OGS10 is op doordeweekse dagen open tot 21.30 uur. Op vrijdag sluit de ruimte om 17.30 uur. [MK]