Interactieve tv-kanalen

De presentatie van de tv-kanalen gebeurde op een wat grotere schaal dan voorgaande jaren. Er waren twee grote groepen ingedeeld van zo’n veertig studenten, die elk een crossmediaal kanaal moesten maken. ‘De doelgroep was ook breed; de zender moest interessant zijn voor afgestudeerde CMD’ers, toekomstige studenten en het werkveld’, zegt docent Michel Witter.

Weetjes

Er is goed gewerkt, stelt de docent tevreden vast. Bij www.watchannel.nl ben je de hoofdrolspeler in een interactief spel op de site: je moet er door zelf keuzes te maken achter komen wat er de voorgaande avond gebeurd is. Ook laten de studenten op hun site zien hoe je door een CMD-bril naar producten kan kijken. Dat levert een paar aardige weetjes op, zoals over de vorm van Coca Cola-flesjes.

Op de website van Echo (www.explosievanlicht.nl) staat een 3D-film met een rondleiding in de CMD-lokalen waar het kanaal tot stand is gekomen. Ook is er een filmpje opgenomen in het Bredase centrum dat gaat over inspiratie en is er een spel dat zich afspeelt in de ruimte. Dat alles om te laten zien hoe CMD-studenten hun originele ideeën bedenken.

Hints

Nieuw was dat de open dag bij de opdracht werd betrokken. Er bestaat een goede kans dat een interactief spel dat Wat daarvoor bedacht, echt wordt uitgevoerd. Bij een computerzuil kunnen bezoekers via de webcam contact maken met familie of vrienden thuis. Zij krijgen via een site woorden door, die ze met een soort hints duidelijk moeten maken aan de bezoekers bij Avans. ‘Dat spel past erg mooi bij het digitale en interactieve karakter van de opleiding’, vindt Witter. [EvG]