Kunstproject voor Bossche Hambaken

De Bossche kunstacademie werd benaderd om een kunstproject te maken voor de Hambaken. De ontwerpen van vijf derdejaarsstudenten werden afgelopen week gepresenteerd. Een van de plannen was een tweede Bossche Draak voor de wijk, zoals die bij het station staat. Ook 150 stoeptegels in de vorm van ogen en een container met een ‘verborgen wereld’ zijn ideeën.

Pannenkoeken

Maar er komen nog meer ontwerpen bij. Een student gaat pannenkoeken bakken voor de wijkbewoners. Zij moeten dan foto’s of tekeningen meebrengen van hun vaders. Daarmee maakt hij een schilderij. Een groep afstuderende studenten gaat ook nog aan de slag. ‘Er komen eind maart nog vier of vijf ontwerpen bij’, zegt docent Margriet Kemper.

Begin april worden alle ontwerpen samen geëxposeerd in de wijk en mogen de wijkbewoners zelf een keuze maken welk kunstwerk een plekje in de buurt krijgt. [EvG]