Metal Valley zet in op studenten

Dat maakte Metal Valley afgelopen week in het Brabants Dagblad bekend. Studenten van de Academie voor Bouw & Infra en de Academie voor Technologie en Management kunnen de borst dus nat maken voor later dit jaar. De prijs is namelijk bedoeld voor de best presterende student op het gebied van metaalbouw.

De afgelopen twee jaar is Metal Valley van de grond gekomen. De organisatie stelt in de krant allereerst te gaan inzetten op studenten. Ze wil techniek meer bekendheid geven en helpen met het ontwikkelen van onderwijs. Daar zijn vijf scholen in de regio bij aangesloten, waaronder het ROC Midden-Brabant, het Koning Willem I College in Den Bosch en Avans.

Personeelsstop

Metal Valley telt 1500 werknemers en heeft als doel honderd procent duurzaam te ondernemen. Hierbij wordt gebruik gemaakt van zonne- en windenergie. Door de recessie is er op dit moment een personeelsstop. Juist daarom willen de bedrijven nu inzetten op het interesseren van jonge mensen voor een baan in de sector. Ze lopen hiermee vooruit op het moment dat de economie weer aantrekt. LDM-directeur Roel Priest geeft in de krant te kennen dat hij dat verwacht in begin 2010.

Metal Valley bestaat uit een intensieve samenwerking tussen de metaalbouwbedrijven Sada, Wärtsilä en LDM. Zij wisselen bijvoorbeeld onderling personeel uit. In de toekomst kunnen er nog meer bedrijven aansluiten. Als grootste meerwaarde van het project wordt de samenwerking met het onderwijs gezien. [EvG]