Nieuwe projecten voor Harry Koopman

Koopman pakt naast het begeleiden van directeuren twee projecten op. Hij gaat vanuit Avans meewerken aan het programma Pieken in de Delta, een stimuleringsprogramma van het Ministerie van Economische Zaken om in verschillende regio’s de economie te versterken. In Zuidwest-Nederland wordt ingestoken op de maintenance-industrie. Avans Hogeschool participeert in dit programma door in samenwerking met andere instellingen geschikte opleidingen voor de onderhoudsindustrie op te zetten.

Internationalisering

Daarnaast gaat Koopman meewerken aan een, zoals verwoord in de besluitenlijst van de Raad van Bestuur, ‘concreet marktbewerkingsplan voor de buitenlandse studenten’, voor de Avans Academy of International Studies (ASIS). Het is de bedoeling dat hij zich ook bezighoudt met de internationalisering bij Avans Hogeschool gericht op Nederlandse studenten.

Koopman gaf bij de aankondiging dat hij ging stoppen als voorzitter, februari 2008, al aan dat hij niet meteen helemaal weg zou gaan bij Avans. Hij wil nog anderhalf jaar projecten blijven doen, om even ‘uit te lopen’. [PM]