Studentendorp in Breda?

Een studentendorp zou meer studenten aan de stad binden, zo denkt de gemeente. Morgen wil wethouder Els Aarts in een bijeenkomst met de hogescholen ideeën inventariseren.

Voorzieningen

Volgens Aarts is het de bedoeling dat de hogescholen meedenken over vragen als: hoe moet zo'n campus eruit komen te zien, welke voorzieningen horen erbij en waar zou die campus moeten komen? In de 'taartpunt' van Avans (Hogeschoollaan), NHTV (Mgr.Hopmansstraat) en de Koninklijke Militaire Academie (stadshart)?

In een latere fase wil Aarts ook studenten raadplegen over deze voor hen op te richten voorziening. De denktank die woensdag aan de slag gaat, zou voor juni met concrete voorstellen moeten komen, zo meldt BN/De Stem. [AR]