Studentenkamer 7 procent duurder

De website kamernet.nl leidt dit af uit haar eigen gegevens. Eind 2007 had de gemiddelde student nog 17,88 vierkante meter tot zijn beschikking, een jaar later is dat bijna een halve vierkante meter meer. Per vierkante meter betaalde een student vier procent meer dan in december 2007.

Ook het aanbod bij kamernet.nl lag eind 2008 hoger dan een jaar terug. Er werden 6813 kamers aangeboden tegen 5603 in december 2007, een stijging van 21,6 procent.

Huurprijs Breda stijgt niet

In Haarlem (12,7 procent) en Den Bosch (12,2 procent) stegen de huurprijzen het meest.  Alleen in Breda bleven de huurprijzen gelijk.

GroenLinks-kamerleden Ineke van Gent en Tofik Dibi grepen het rapport aan om wederom te ijveren voor huurtoeslag. Alleen studenten die zelfstandig wonen hebben daar nu recht op. [IB/HOP]