Accountancy in Luxemburg

‘De reis draait voornamelijk om de gezelligheid maar je steekt er ook wel iets van op’, vindt Paul Hoezen. De groep studenten nam bijvoorbeeld een kijkje bij de Luxemburgse vestiging van BDO Accountants & Adviseurs. ‘Op school leren we vooral over Nederlandse regels. Bij BDO in Luxemburg ging het vooral over de internationale regelgeving’, legt Hoezen uit.

Waterkrachtcentrale

Naast studiegerelateerde activiteiten bezocht de groep studenten het kasteel in Vianden, was er een wijnproeverij en een oriëntatietocht door de stad. Ook maakten de studenten een excursie naar een waterkrachtcentrale.

‘De studiereis is bedoeld om elkaar beter te leren kennen, maar is eigenlijk ook een soort afscheid’, meent Hoezen. ‘Nu wordt de groep gesplitst in studenten die de voltijdopleiding volgen en degenen die duaal doen.’ [MK]