Avansstudent wint in Battle of Concepts

De prijsvraag was deze keer van de Arbeidsinspectie; die zocht naar een manier om aanrijdingen met vorkheftrucks te voorkomen. Dat soort ongevallen komt steeds vaker voor. In 2007 waren het er 193 waarvan vier met dodelijke afloop.

Thermosafe

Jasper de Vries bedacht een van de 96 ingestuurde concepten. Zijn technische oplossing de ‘thermosafe’ moet het aantal ongelukken op de werkvloer terugdringen en voldoet het beste aan de voorwaarden. Het idee ligt nu bij de Arbeidsinspectie, die bekijkt of het daadwerkelijk kan worden uitgevoerd. Over de inhoud van het concept wil het bedrijf nog niks kwijt.

Door de prestatie van De Vries stijgt Avans naar plaats zes in de ranking van hogescholen en universiteiten bij de Battle of Concepts. De Vries zelf staat nu 41e.

Battle of Concepts is een online platform waar organisaties vraagstukken (‘battles’) kunnen plaatsen die worden opgelost door hbo- en wo-studenten. Organisaties kunnen zo innovatieve ideeën opdoen en jong talent ontdekken. De twintig beste ideeën winnen prijzengeld en krijgen punten voor de ranglijst. [EvG]