Bossche studentcompany in finale YouBC

De vier teams zijn overgebleven na een afvalstrijd tussen achttien studentenondernemingen van Brabantse mbo- en hbo-scholen. In de voorgaande twaalf uitzendingen vielen er telkens enkele studentenbedrijven buiten de boot. Tijdens de eindstrijd leggen de finalisten een laatste proef van bekwaamheid af waarna het publiek samen met een vakjury de winnaar aanwijst.

Bullet Box

De zeven studenten van Kellar danken de finaleplaats aan hun product Bullet Box. Dit is een transport- en opbergsysteem voor op de trekhaak van een personenauto. Ten opzichte van een dakkoffer of aanhanger is de Bullet Box makkelijker te installeren, bespaart het brandstof en mag je er harder mee rijden.

In de finale nemen de Avansstudenten het op tegen opponenten uit de regio. Een team van het Koning Willem I College uit Den Bosch presenteert Heart Support, een zweetbandje dat voorzien is van een handig opbergvakje. Label 9 van het St. Lucas uit Boxtel heeft een biologisch afbreekbaar vogelhuisje ontwikkeld en De Leigraaf uit Oss dingt mee met een opbergsysteem voor schoenen.

De finale van YouBC (Young Business Company) wordt dinsdag 17 februari om 18.00 uur uitgezonden op Omroep Brabant. Voor meer informatie kun je terecht op de website van het televisieprogramma. Hier kun je bijvoorbeeld voorgaande afleveringen terugkijken. [CT]

Zie ook het eerder verschenen artikel:

Studentcompany Welterusten op tv 9-12-2008