Meer activiteiten Avans Vitaal

Sommige activiteiten zijn nieuw. Anderen waren zo’n groot succes dat ze voortgezet worden. De stoelmassages worden ook dit jaar aangeboden. ‘Vorig jaar was daarvoor superveel belangstelling. We zijn nu nog aan het bekijken in welke vorm we dit gieten, want de kosten waren behoorlijk hoog’, zegt Jack Erlings, projectleider van Avans Vitaal.

Nieuwe pilot

Een nieuwe pilot op de Tilburgse vestiging is de fittest. ‘Er hebben zich 25 medewerkers aangemeld voor de test. Afhankelijk van de resultaten krijgen zij een sportkaart voor een aantal maanden aangeboden voor het sportcentrum van de Universiteit van Tilburg’, vertelt Erlings.

De Wii’s bij de Academie voor Marketing en Business Management in Breda, Academie voor Bouw & Infra in Tilburg en de Academie voor Management in Den Bosch zijn ook nieuw. ‘Als blijkt dat mensen veel gebruik maken van de Wii worden deze eventueel breder beschikbaar gesteld’, aldus Erlings.

Herhaling

Medewerkers die vorig jaar een poging deden om te stoppen met roken via een laserbehandeling, krijgen een herhalingsbehandeling aangeboden. ‘Mensen die daadwerkelijk gestopt zijn, kunnen nog een extra zetje in de rug krijgen en mensen bij wie stoppen niet lukte, krijgen een herkansing.’

Naast al deze initiatieven is er ook nog het  Avans Running Team. ‘In 2010 hopen we op dit loopinitiatief verder voort te breiden door als organisatie mee te doen aan de Roparun’, zegt Erlings.

Sportkaart

Later op de agenda staat een sportkaart die geldig is op alle sportlocaties. ‘We zijn nu in gesprek met BRESS en hopen later ook het sportcentrum van de universiteit van Tilburg en sport in Den Bosch daarbij te betrekken. Door samenwerking wordt het aanbod verbreed.’

Erlings weet nog niet hoe hij het persoonlijk budget het beste kan invullen. Momenteel wordt een marketingonderzoek uitgevoerd. ‘Hieruit moet blijken op welke manier we dit geld het beste kunnen besteden’, zegt Erlings. [MK]