Alle zeven academies in Den Bosch die minoren aanbieden staan tussen 12.00 en 15.00 uur met kraampjes in de aula. In totaal worden er tussen de twintig en dertig minoren gepresenteerd. De markt is vooral voor derdejaarsstudenten, die kunnen hier de minor kiezen van hun interesse.
Vorig jaar was er voor het eerst een dergelijke minormarkt bij Avans, maar die werd nog slecht bezocht. Volgens organisator Fons Maas van de Academie voor Marketing had dat twee oorzaken: ‘Studenten wist niet dat het was en ze wisten überhaupt nog niet goed wat ze met minoren konden doen.’ Die voorlichting is nu voorafgaand aan de markt per academie gegeven.
Toeters en bellen
Er komen ook steeds meer minoren bij, zoals de minor Commerciële Communicatie. Maas richt zijn pijlen al op volgend jaar: ‘Dan moet het echt een happening worden met toeters en bellen. Het onderwerp minoren gaat steeds meer leven in het onderwijs en dat moet nu uitstralen op de studenten. Iedereen kan voor zichzelf een specialisme kiezen buiten het gebaande pad.’
De Academie voor Financieel Management maakt al flink reclame voor hun eigen minor: Business Management. In het Bossche gebouw hangen posters hiervoor en je krijgt bij aanmelding een Poken. Dat is een digitaal visitekaartje; een soort usb-stick met je hyvepagina erop. 'Elke academie kan zelf reclame maken voor zijn minoren, maar op de markt zijn ze allemaal vertegenwoordigd.'
Donderdagmiddag 19 maart kun je tussen 12.00 en 15.00 uur vrijblijvend kraampjes bezoeken in de aula en je kan er inschrijven voor een minor. [EvG]
Punt. Of had jij nog wat?