Basisvragen voor grafisch ontwerpers

Breda is een stad met 140.000 inwoners, ongeveer 700 daarvan verdienen hun inkomen met grafisch ontwerp. Zo blijkt uit onderzoek van Avanslector Van der Waarde.

Drie basisvragen

Hij heeft onderzocht hoe deze ontwerpers te werk gaan en daar drie basisvragen uit gedestilleerd: Wat willen opdrachtgevers en lezers met de informatie bereiken? Welke visuele strategie is het meest geschikt? Hoe kunnen visuele elementen gemaakt, gekozen en gecombineerd worden?

Op deze vragen gaat Van der Waarde tijdens zijn lectorale rede dieper in. De rede vindt plaats op vrijdag 20 maart vanaf 15.30 uur in St. Joost in Breda. Inschrijven moet via www.visueleretorica.nl.

Extra lezing voor studenten

Voor studenten en andere geïnteresseerden die er op die vrijdag niet bij kunnen zijn, geeft de Avanslector op donderdag 12 maart al zijn lezing. Vanaf 14.30 uur in het auditorium van St. Joost.

Een uitgebreide samenvatting is hier te vinden. [AR]