Fysiotherapie voor gehandicapte kinderen

Hermans gebruikt in haar behandeling spiegels om met kinderen een spel te spelen. Dit maakt de behandeling voor kinderen leuker.

Onderzoek en behandeling

Naast het spel zal Hermans ook spreken over onderzoek en behandeling van afwijkende motorische ontwikkelingen bij baby’s, gehandicapte kinderen en kinderen met gedragsproblemen.

Verschillende behandelmethodes zullen hierbij kort de revue passeren: sensomotorische integratie therapie, Shantalamassage als therapie, interactie met dolfijnen als therapie en bewegingspedagogiek van Veronica Sherborn.

De lezing begint op 12 maart om 14.40 uur in collegezaal HF003 in Breda en is voor iedereen toegankelijk. Het is de tweede bijeenkomst van het Studium Generale van de Academie voor Sociale Studies Breda. [AR]