ICT’ers en economen naar Miele

‘Het komt niet vaak voor dat economiestudenten en techniekstudenten samen op pad gaan’, zegt adjunct-directeur Collin Prumpeler van de Academie voor Industrie & Informatica (AI&I) uit Den Bosch. Het was zijn idee om met dit gemengde gezelschap een experiment van het Meerjarenbeleidsplan uit te voeren, namelijk de Horizontale Dialoog, met als bedoeling dat de Avansacademies elkaar versterken.

‘Je kunt elkaar verder helpen, maar dan moet je elkaar wel goed weten te vinden’, zegt Prumpeler. ‘Wij hebben veel samengewerkt met Miele, maar de technische kant van het bedrijf zit met name in Duitsland. De handelsorganisatie zit in Nederland. Daarom wilde ik kijken of de economieopleidingen ook iets met het bedrijf konden doen’, verklaart hij de samenwerking.

Wasserette op Avans

In Vianen kreeg de groep een rondleiding aan de hand van een iPhone. Alle producten van Miele werden gedemonstreerd. In de middag was er met de studenten een brainstormsessie over wat zij in de toekomst van Miele verwachten. Een wasserette op Avans kwam ter sprake. Daar kunnen studenten die op kamers wonen hun was afgeven en ophalen voor weinig geld. Een studentcompany zou die bijvoorbeeld kunnen runnen.

Miele wilde weten wat er speelt bij studenten en de studenten zelf leerden het bedrijf kennen. ‘De contacten bij de Academie voor Marketing en Business Management zijn nu ook gelegd. Daar komt in de toekomst waarschijnlijk meer uit, zoals afstudeeropdrachten.’ [EvG]