Vrouwen te stoer met alcohol

Dat blijkt uit een enquête onder 3753 Amerikaanse studenten aan twee universiteiten. De doorsnee mannelijke student kan het volgens dit onderzoek waarderen als een vrouw op een avond drie glazen alcohol drinkt. Vrouwen denken echter dat bijna vijf glazen de norm is. Maar liefst 71 procent van hen zet te hoog in.

Vrouwen denken bovendien dat mannen het geen probleem vinden zij ruim zes glazen alcohol achterover slaan. Maar ook dat scheelt anderhalf glas met de werkelijke ideeën van mannen.

Sexual activity

Jonge vrouwen zijn de afgelopen dertig jaar steeds meer gaan drinken. Daardoor is ruim eenderde van de Amerikaanse jonge vrouwen wel eens beschonken achter het stuur gaan zitten en miste dertig procent ooit een college als gevolg van een kater. Tenslotte had bijna een kwart na het drinken een ‘unplanned sexual activity’. [BB/BOP]