Masterspecial en Hyves

Wel eens een foto van jezelf – in bikini met een fles wodka aan je mond op het Spaanse strand – op je hyvespagina gezet? Het coververhaal van Punt10 gaat over hoe hyves en andere sociale netwerken onbedoeld informatie verspreiden die je liever privé houdt. Bijvoorbeeld voor je toekomstige werkgever. Punt geeft tips om schade te voorkomen.

Ziekenhuisvirus

Verder een interview met vier studenten Communication & Multimedia Design in Breda die een game ontwierpen om een menselijk virus te bestrijden in ziekenhuizen. Speciaal voor verpleegkundigen.

Is autorijden op koeienmest en rioolslib een reëel toekomstbeeld? Als het aan oud-student Werktuigbouwkunde Wouter van der Laak ligt wel. Hij onderzoekt voor Ballast Nedam IPM hoe in de toekomst auto’s op biogas kunnen rijden.

Filosofie

Avans Hogeschool is dit jaar betrokken bij de jaarlijkse Dag van de Filosofie op 25 april, georganiseerd door de Universiteit van Tilburg. Filosofie is dat wel iets voor hbo’ers? De organisatoren doen hun best de praktische kant van dit vak te laten zien.

Punt10 ligt vanaf vandaag in de bakken. Een digitale versie is als pdf-bestand te lezen via deze site. Klik hiervoor op het plaatje, links onderin op deze pagina. [PM]