Merlijn opnieuw op koers

‘Met 21 man hebben we in december de draad opgepakt’, vertelt Anton van Keep, voorzitter van het ‘nieuwe’ Merlijn. Vanaf december is Van Keep, derdejaarsstudent MER, officieus in functie. Tijdens de algemene ledenvergadering op 4 maart werd het bestuur van Merlijn officieel gekozen.

De ‘nieuwe’ vereniging is sinds de doorstart vooral bezig met het opbouwen van een ledenbestand. Dat bestaat nu uit ongeveer veertig man. ‘Vierdejaars- en eerstejaarsstudenten zijn nog amper lid. Daar moet verandering in komen.’

Doelstelling

Doelstelling van de club is dat binnen drie jaar 60 procent van de MER-studenten lid is van Merlijn. ‘Het is lastig. Veel mensen wonen niet op kamers en gaan alleen hier naar school. Verder doen ze niks in Breda’, legt Van Keep uit.

Lidmaatschap kost vijftien euro per jaar. Daarvoor krijg je als student korting op feesten en de buitenlandreis, een maandelijkse borrel, een introkamp, bedrijfsbezoeken en er zijn plannen voor het organiseren van lezingen.

Naast de opleiding

Van Keep is druk met zijn nieuwe ‘baan’. ‘We doen het allemaal naast onze opleiding. Een aantal studiepunten krijgen we wel, maar we zijn er veel tijd mee kwijt. Daarom ligt het nu even stil. Het is tentamenweek.’

Studievereniging Merlijn is te vinden op www.svmerlijn.net en op svmerlijn.hyves.nl . [MK]