NK poker voor studenten

Meedoen kost twee dollar en twintig cent en kan iedere zondag, acht weken lang. De beste drie studenten gaan door naar de finale, de rest mag het de week erop nog eens proberen. Wie wint, houdt het geld en maakt in het eindtoernooi kans op een reis naar Las Vegas. Daarnaast kunnen er voor de studentenvereniging tv’s of pokertafels worden verdiend.

Vijfduizend spelers

Welke studenten en verenigingen er meedoen, dat weet organisator Gary Bleeker nog niet, ‘maar de inschrijvingen lopen heel goed’. Bleeker verwacht iedere zondag ongeveer duizend spelers, in totaal rond de vijfduizend.

Wie wint moet wel oppassen: sinds vorig jaar tikt de fiscus grootverdienende pokeraars op de vingers, want ook op pokerwinst moet er soms belasting betaald worden. [IB/HOP]