Rododendrons voor de Open Dag

‘Vanaf vier uur vanmiddag gaan tien schoonmakers aan de slag om het gebouw op te poetsen’, zegt Peter de Faber, hoofdconciërge in Breda. De conciërges zijn met vijf man sterk statafels aan het wegzetten in de hal en lokalen bij de academies aan het inrichten.

'Verwarming inregelen'

Een extern bedrijf hangt de grote doeken op waarop de namen van de opleidingen staan. Een medewerker van Imtech komt de verwarming ‘inregelen’, zodat die morgen niet uitgaat, zoals normaal op zaterdag op deze locatie.

De Diensteenheid Marketing, Communicatie en Studentenzaken is al weken bezig om de open dag te organiseren. De kantoorruimte staat vol dozen met tasjes en voorlichtingsbrochures. Judith Koreman, locatieverantwoordelijke in Breda: ‘Je moet zorgen dat de lokalen vrij zijn voor de presentaties, spullen regelen, promostudenten aansturen. Het is heel druk.’

Kennismaken met opleidingen

De Open Dag van Avans vindt morgen tussen 10.00 en 14.00 uur plaats op alle locaties van Avans Hogeschool in Breda, Tilburg en ’s-Hertogenbosch. Studenten kunnen dan kennismaken met de verschillende opleidingen die Avans aanbiedt en de faciliteiten, zoals Xplora, het leer- en werkcentrum voor studenten.

Vorig jaar had de open dag in april ongeveer zesduizend bezoekers. Mogelijk komen er dit jaar meer, als de stijgende lijn in het aantal bezoekers van de afgelopen twee jaar, zich voortzet.  Bij de eerste open dag van dit schooljaar, afgelopen november, waren 12.000 bezoekers aanwezig.  Zeven procent meer dan het jaar daarvoor. Ook de open avond wordt steeds beter bezocht. [PM]