StageCollector sneuvelt

Initiatiefnemer van het project Harry de Vries, docent bij de Academie voor Algemeen en Financieel Management (AAFM) in Breda, vindt het jammer dat het initiatief sneuvelt.

In 2004 ontwikkelde De Vries de online applicatie samen met een aantal studenten van de Academie voor Industrie en Informatica in Den Bosch. De bedoeling was om studenten van AAFM competentiegericht te houden tijdens hun derde stage.

Vooruitgang van competenties

‘De student kreeg elke werkdag twee vragen voorgelegd die betrekking hadden op situaties op de werkplek’, legt De Vries het systeem uit. ‘Na een aantal vragen kreeg de student te horen op welke competenties deze vragen betrekking hadden. Later in de stage kwamen de vragen in een andere vorm terug, zodat de student zelf kon zien of hij vooruitgang boekte.’

Begin maart werd de stekker uit het project getrokken. De particuliere server waar de applicatie op stond was niet meer beschikbaar. ‘Er zijn diverse pogingen ondernomen om de StageCollector op een Avanserver te hosten. Helaas is dit niet gelukt’, vertelt De Vries.

Bij de AAFM werd het programma gebruikt bij de opleidingen Bedrijfseconomie en Management, Economie en Recht. Naast deze academie gebruikten ook studenten van de Pabo en de Academie voor Sociale Studies Breda de StageCollector. [MK]