Weekendje weg leidt tot record

‘De respons is nu hoger dan vorig jaar en we hebben daar ook echt moeite ingestoken’, zegt een tevreden Emese Albert, coördinator bij de Academie voor Deeltijd (ADT).

Eén student van de academie kon met het invullen van de enquête een extra prijs winnen: een weekendje weg. Winnaar werd Accountancystudent Kees Hout.

Drukke baan

De academie kampt altijd met minder reacties dan de andere academies. ‘Studenten zijn normaal vier of vijf dagen per week op school. Bij ons is dat maar één dag. Daarnaast hebben ze een drukke baan en gezinsleven’, zegt Albert. ‘Dat ze hier toch de tijd voor maken, toont de betrokkenheid die ze bij ons hebben.’

Parkeerbeleid aangepast

De respons wisselt tussen de vijftien en veertig procent per opleiding. ‘Daar kunnen we wel wat mee’, meldt Albert. ‘De vragenlijst is vooral gericht op voltijdstudenten. Het belangrijkste voor onze studenten naast hun studie is dat ze hier op tijd kunnen zijn en ook ’s avond van alle faciliteiten en de catering gebruik kunnen maken.’ Afgelopen jaar is het parkeerbeleid mede op basis van het STO aangepast.

Naar aanleiding van de enquête krijgen de studenten een mail met de geconstateerde knelpunten. Daarbij wordt aangegeven wat de academie eraan gaat doen. ‘Dat deden we vorig jaar ook al en dat werkte goed’, aldus Albert. [EvG]