Zilver Avansstudent op EK Taekwondo

De medaille haalde hij voor het onderdeel ‘sparren’ in teamverband. Hij hielp mee de Finnen en de Zweden uit de ring te timmeren. Ook Roemenie werd verslagen, maar in de finale waren de Polen te sterk.

Bij de individuele wedstrijden sparren was Van de Westelaken snel klaar. In de tweede ronde viel het doek voor de Schijndelaar. ‘Ik dacht echt dat ik gewonnen had op punten, maar daar dacht de scheidsrechter anders over.’

Frustraties kwijt

Hij had wel wat meer verwacht van het toernooi. ‘Ik baalde heel erg, want de finale halen had er best ingezeten. Ik ben er een dag chagrijnig van geweest, maar in het teamsparren kon ik mijn frustraties kwijt’, verklaart de Avansstudent.

Nederland grossierde in zilveren medailles op het toernooi. Ook bij sprongtechnieken, stijlfiguren en bij de junioren bleef het bij de tweede plek. ‘Geen kampioenen dit jaar, dat is wel jammer’, baalde Van de Westelaken. Twee jaar geleden werd hij nog wereldkampioen bij de junioren. [EvG]

In Punt11 een interview met Bryan van de Westelaken en nog twee vechtsporters die studeren aan Avans: thaibokser Joury Smans (International Business and Management Studies in Breda) en K1-vechter Chris Ngimbi (HBO-Recht in Tilburg).