‘De AD blijft wel bestaan maar als deeltijdopleiding’, zegt academiedirecteur Liz Chermin. ‘Er is veel meer vraag naar die vorm.’
Bedrijfsleven vindt het lastig
De voltijdopleiding is twee jaar geleden opgezet als pilot. ‘Het blijkt vooral moeilijk stageplaatsen te vinden voor deze studenten. Het bedrijfsleven vindt het lastig om studenten maar één dag per week in huis te hebben. Bovendien hebben veel AD-studenten de behoefte te werken naast hun studie. Dus we hebben weinig studenten die de opleiding in voltijd willen doen.’, zegt Chermin.
Beter maatwerk
Door de opleiding in deeltijd aan te bieden, hoopt de academie op een grotere groep studenten. ‘Die kun je dan ook beter maatwerk bieden. Je kunt een opleiding niet in de lucht houden voor maar acht studenten.’
Commerciële Economie
Chermin reageert ook nog op AD Marketing Management student Bas Herbers die op deze website zegt dat hij eigenlijk gewoon een opleiding Commerciële Economie (CE) volgt. ‘Voor zijn gevoel is dat misschien zo, maar hij volgt een lint binnen CE. Niet het volwaardige programma.’ [AR]
Zie ook het eerder verschenen bericht:
Punt. Of had jij nog wat?