Avans toneel van ICT-congres

Het congres ging over het verbeteren van codekwaliteit van software. Binnen de stichting Spider werken verschillende softwarebedrijven samen op het gebied van software engineering. ‘Studenten horen op zo’n congres problemen uit de praktijk. Het is belangrijk dat ze dat te weten komen’, zegt docent Jos van Weert.

Codes inspecteren

Er waren drie lezingen over de kwaliteit van software, onder andere door de bedrijven Logica en Tiobe Software. ‘Drie methodes om codes te inspecteren kwamen ter sprake, handmatig, met een tool of volautomatisch. Uit de discussie bleek dat de beste methode per onderdeel verschillend is’, zegt Van Weert.

Contact met studenten

Sinds een jaar zijn er goede banden tussen het Spider netwerk en Avans. In de toekomst zal er vaker een congres van de stichting op Avans worden gehouden. Van Weert: ‘Door het congres op onze school te houden, komen zij ook in contact met onze studenten. Ze horen wat er binnen Avans gebeurt op dit gebied.’

Het congres telde negentig bezoekers van verschillende bedrijven en ook studenten van de opleiding Informatica. [EvG]