Avansstudent wint op K1-gala

Een zware partij voor de Tilburgse student was het wel. De twee bestookten elkaar met harde trappen en stoten. In de eerste ronde kreeg Ngimbi veel knieën en leverstoten te verwerken en kwam hij in moeilijkheden. In de tweede ronde kreeg Ngimbi een klap tegen zijn gezicht. Zelf plaatste hij een knie in het gezicht van Schneidmiller.

Springende knietjes

In de derde en laatste ronde maakte Ngimbi het karwei af. Eerst ging zijn tegenstander door een springende knie al tegen de vlakte. Deze traptechniek bleef Ngimbi gebruiken op het hoofd van Schneidmiller en dat maakte uiteindelijk het verschil.

Verschillende kickbox-sites deden op hun forums live verslag van het grote toernooi in de Arena.

Wereldkampioenschap

De overwinning is een goede stap in de richting van Japan. Ngimbi hoopt zich via de K1-toernooien de komende tijd te kwalificeren voor het WK in dat land.

In de papieren Punt11, die nu in de bakken ligt, staat een interview met Ngimbi over de liefde voor zijn vechtsport. [EvG]

Zie eerder verschenen artikel:

Avansstudent vecht in Amsterdam Arena  – 11-05-2009