Battle of Avans

Hij of ik

In deze krant ook drie portretten van vechters van Avans. Deze studenten hebben als hobby taekwondo, K1 en thaiboksen. Op school lieve jongens, maar in de ring zijn ze spijkerhard. ‘Dan is het hij of ik. Als ik het niet doe, doet hij het bij mij,’ zegt K1- vechter en rechtenstudent Chris Ngimbi.

De zoektocht naar de Avansdocent van 2009 gaat verder. Vorig jaar ging de Bossche docent Mies de Koning er met de wisselbeker vandoor. Mag hij de beker nog een jaar op zijn kamer houden? Meld je favoriet via punt@avans.nl.

Leegte na studeren

Verder in Punt 11 aandacht voor het zwarte gat na de studie. Studenten vallen er in en komen er maar moeilijk uit. Ook kunststudenten hebben er last van. Zij houden een expositie in het Centrum voor Beeldende Kunst in Den Bosch over de leegte na de studie.

Het festivalseizoen is net van start gegaan, maar Avansstudenten staan niet echt te trappelen om met hun rugzakken naar de festivalterreinen te trekken. ‘Het lijkt me niet zo leuk. Je moet dan kamperen en zo’n tentje vind ik helemaal niets,’ aldus de Bredase Informaticastudent Annika Westerlaken.

Liefde voor Oi!

Nog nooit van Oi! gehoord? Deze muziekstroming is de liefde van student Communication and Multimedia Design Richard de Waal. Hij is zanger in de band The Bruiseheads, waarvan binnenkort de eerste mini-cd uitkomt. In deze Punt verteld hij over zijn muziek.

Punt 11 ligt vanaf nu in de bakken. [MK]