Expositie over zwart gat na studie

Oud-student Maarten Donders ontwierp de flyer voor de tentoonstelling, een gestalte die voorovergebogen zit over zijn tafeltje. Geen lichte kost. ‘Dat valt wel mee’, zegt oud-student Ellen van der Velden. ‘Er zijn weinig exposities van illustratoren. Daarom willen we met deze expositie vooral laten zien hoe divers Illustratie eigenlijk is.’

Digitale werken

Er zijn schilderijen, maquettes, tekenwerk op papier en ook digitale werken te bewonderen. De ene kunstenaar gebruikt duidelijk meer kleur dan de andere. ‘Iedereen gaat individueel aan de slag. Wij hebben iedereen weer eens opgezocht en gevraagd hoe het gaat en of ze mee wilden doen. De één komt het eerste jaar na de opleiding beter door dan de ander’, zegt Van der Velden.

De tentoonstelling duurt nog tot het einde van de maand en is sinds afgelopen weekend te zien bij het Centrum voor Beeldende Kunst in Den Bosch, aan de Hekellaan 2.

Meer over het zwarte gat van de studenten vind je in Punt11, die in de bakken ligt. [EvG]