Nieuwe database vol studentenkamers

Op de nieuwbakken website zijn meer dan 8000 studentenkamers te vinden. En daarmee is het aanbod bijna twee keer zo groot als bij Kamernet.nl. De informatie over beschikbare kamers plukt StudentZonderKamer.nl van andere kamersites. Hierdoor zijn vrijwel alle studentenkamers verzameld op de website.

Niet gratis

En hierdoor is de website nog steeds niet gratis, terwijl het dat wel predikt. Je kunt zonder geld te betalen door het kameraanbod snuffelen, maar wil je echter reageren op een studentenkamer dan zul je alsnog geld moeten overmaken. StudentZonderKamer.nl linkt je simpelweg door naar bijvoorbeeld de website van Kamernet.nl waar je je vervolgens alsnog moet inschrijven.

Maar desondanks is de site een aanwinst. Studentenkamers worden na een maand van de website verwijderd, waardoor al verhuurde kamers niet nog langer te vinden zijn en het aanbod actueel blijft. Op een kaartje kun je bovendien kijken waar de kamer zich ergens in de stad bevindt.

Prijsadvies

Maar de handigste tool is het prijsadvies. Op de website is de gemiddelde kamerprijs per vierkante meter berekend. Bij elke aangeboden kamer kun je vervolgens zien wat de prijs per vierkante meter is en hoeveel de huur afwijkt van de gemiddelde prijs. Hierdoor zie je in één oogopslag of de verhuurder je probeert af te zetten of dat je te maken hebt met een buitenkansje. [CT]