Nummer 25 van Quote op MER-borrel

De honderd gasten kregen het aansprekende verhaal te horen van oud-student Laurens Simonse. Hij rondde in 1998 als jongste afgestudeerde van dat moment zijn MER-opleiding af bij Avans. Daarna begon hij op een veredelde zolderkamer een stagebemiddelingsbureau.

Bijbanen.nl

Nu, elf jaar later, is het bedrijf uitgegroeid tot een onderneming van 150 medewerkers. Dat volgt jongeren vanaf het begin van hun studie tot vijf jaar daarna. Het bedrijf voert merken als www.bijbanen.nl, StudentenBureau (voor stages), TalentToday (werving en selectie) en Infirmo (detachering).

Zo heeft Simonse met zijn 31 jaar inmiddels de 25e plaats bereikt in de Quote Junior 500. Simonse lichtte toe hoe hij voor zijn bedrijf ook in deze economisch zwaardere tijden kansen voor groei ziet en welke maatregelen hij neemt om een gemotiveerd en succesvol team te smeden.

Tweede jaar

De MER organiseerde de borrel afgelopen maand voor het tweede jaar in het Grand Café op Avans. Te gast waren bedrijfsbegeleiders van stagiairs van de opleiding, externe relaties die gastcolleges hebben verzorgd en alle bedrijfscontacten die een bijdrage aan het onderwijs hebben geleverd. Ook afstuderende studenten en alumni waren ditmaal uitgenodigd. [EvG]