Overeenkomst met de Fransen

Studenten uit Angers komen al sinds 1997 naar Breda om een jaar lang colleges te volgen aan Avans. Elk jaar zijn er ongeveer twintig studenten die aanschuiven bij de minor Software Systems van de Academie voor ICT & Business (AIB) in Breda.

Om het belang van de samenwerking nogmaals officieel te bevestigen, waren drie Franse collega’s deze week op bezoek bij Avans.

Franse gasten

De gasten krijgen gelijk na hun aankomst met de trein een rondleiding door het gebouw aan de Hogeschoollaan. De koffers staan nog in de ruimte waar de overeenkomst getekend wordt.

Na presentaties van andere andere Petra Koenders, directeur van de AIB over Avans en de diverse opleidingen is de beurt aan de Franse collega’s.

Helaas is voor sommige aanwezigen de Franstalige presentatie van Jacky Lepicier, directeur van Groupe ESAIP niet helemaal te volgen. De strekking is wel duidelijk: Alle partijen zijn meer dan tevreden over de samenwerking en hopen in de toekomst nog meer ervaringen uit te wisselen.

Typisch ICT

De ondertekening van het convenant gaat natuurlijk gepaard met een ICT-snufje. Op de usbstick die gebruikt wordt als pen worden gelijk de foto’s van de ondertekening geplaatst.

ESAIP in Angers is een particuliere school met verschillende zusterscholen in heel Frankrijk. Studenten volgen de minor bij Avans en lopen gedurende een half jaar stage bij een internationaal bedrijf. Na hun afstuderen ontvangen de buitenlandse studenten naast hun diploma van ESAIP ook een Avansdiploma, Bachelor in Information. [MK]