Presenteren voor hoog bezoek

De studenten van de Academie voor de Technologie van Gezondheid en Milieu in Breda zijn bezig met twee projecten bij het bedrijf in het kader van hun minor. Het gaat om een project, waarbij algen gekweekt worden om olie uit te winnen.

Plastic scheiden

Het tweede project betreft de recycling van plastic en kunststoffen. In veel gemeenten worden deze stoffen inmiddels gescheiden opgehaald. In een reactor worden kunststoffen via pyrolyse omgezet in een gas en een oliefractie om deze als brandstof of als grondstof opnieuw te gebruiken.

Maij Weggen is maandag 25 mei bij Maris Projects op werkbezoek. De studentenprojecten zijn onderdeel van haar programma. Hierbij wordt aandacht gegeven aan de samenwerking tussen bedrijven en het hoger onderwijs. De studenten geven korte presentaties en geven uitleg bij de opgebouwde proefopstellingen. [MK]