AAFM onderneemt actie STO

Tevreden

In het algemeen bleken studenten van de AAFM bij het STO 2009 redelijk tevreden. Docenten werden voldoende beoordeeld en de opleidingen sluiten goed aan op de praktijk.

Er waren drie onderwerpen die een onvoldoende scoorden. Uit het STO blijkt dat er te weinig contacturen zijn, voornamelijk bij de opleiding Management, Economie en Recht (MER). Studieloopbaanbegeleiding kreeg eveneens een minnetje en over de afhandeling van klachten waren studenten ook niet helemaal te spreken.

Actie

Als reactie op de uitkomst onderneemt Ed van Sprundel, directeur van de academie, de komende tijd acties om deze onderwerpen te verbeteren. Hij stuurde daarom een brief aan alle studenten van de academie met uitleg over het actieplan.

Vanaf komend studiejaar wordt het aantal contacturen uitgebreid. Dit gebeurd met name bij de opleiding MER. Verder zal de invulling en begeleiding van de studieloopbaanbegeleiding verbeterd worden. Hiermee wordt begonnen in de propedeuse 2009-2010. Tot slot wordt er een online mogelijkheid gecreëerd om klachten in te dienen. Door een speciale klachtencommissie binnen de AAFM worden deze klachten met voorrang afgehandeld.

Eind 2009 zal Van Sprundel alle studenten van de AAFM rechtstreeks informeren over de stand van zaken van de verbeteringen. [MK]

Zie ook de eerder verschenen artikelen:

Sociale Studies Breda ziet verbetering 15-05-2009

Academies hard aan de slag met kritiek 15-05-2009