ASIS toegelaten tot kwaliteitsnetwerk

Je wordt niet zomaar toegelaten tot de EFMD vertelt Fred Cahuzak, docent bij ASIS. ‘Samen met de Hanzehogeschool Groningen zijn we de enige Nederlandse hogeschool die toegelaten is.’ ASIS mag zich nu voegen bij opleidingen als Nyenrode Business University, London Business School en Stanford University.

Motivatie en kennis

‘Lidmaatschap van dit netwerk zorgt ervoor dat het peil van onze opleidingen verhoogt via onderlinge motivatie en kennisuitwisseling’, legt Cahuzak uit.

ASIS is meteen full member geworden. ‘Er zijn verschillende gradaties in het lidmaatschap.’ Het EFMD-lidmaatschap is belangrijk want veel van de buitenlandse opleidingen waar ASIS mee werkt, zijn ook lid. ‘We willen in de toekomst ook alleen nog maar werken met opleidingen binnen het EFMD’, zegt Cahuzak.

Toegepast onderzoek

De organisatie was zeer te spreken over de vele contacten van ASIS met het werkveld. ‘Ze verwachten van ons nog wel dat we toegepast onderzoek verder gaan ontwikkelen. Daar moeten we meer aandacht aan gaan besteden’.

De volgende stap die de academie wil gaan zetten, is het krijgen van het EPAS kwaliteitslabel (EFMD Programme Accreditation System), dat is een internationaal keurmerk voor business and management opleidingen. ‘Maar daarvoor moet je eerst toegelaten zijn bij de EFMD’, zegt Cahuzak. [AR]