Bossche academie bekijkt verhuizing

Geen plek voor nieuwe docenten

Komend schooljaar breidt de academie uit met vijf extra docenten. Daar is, gezien de huidige indeling in het Bossche Avansgebouw, geen plek meer voor. ‘Door onze groei wordt het dan lastig. We moeten daarom gaan kijken hoe we onze kamers anders gaan indelen’, meldt interim-directeur André Gehring.

Over een aantal weken komt er overleg met de Diensteenheid ICT & Facilitaire dienst om de verhuizing te bespreken. ‘Als het ervan komt, moeten we er wel zeker zijn dat we de komende twee jaar op die plek in het gebouw kunnen blijven’, vindt Gehring.

Dezelfde sleutel

Alle docentenkamers van de academie hebben sinds deze maand ook dezelfde sleutel. Zo kunnen docenten makkelijker op een andere kamer gaan werken of een lege kamer opzoeken om met een student te kunnen praten. Gehring: ‘Dat werkt prima. Er steken al geregeld medewerkers de gang over naar een rustiger plekje.’

Vierkante meters verdelen

Pas in oktober, als de nieuwe studentenaantallen definitief zijn, komt er een overleg waarin het aantal vierkante meters in het gebouw per academie verdeeld wordt. Dat gebeurt naar rato. Algemeen wordt aangenomen dat het met de lichting nieuwe eerstejaars dringen zal zijn in het gebouw.

De Raad van Bestuur heeft al laten weten dat uitbreiding van één of twee gangen richting het park de eerste prioriteit heeft in de verbouwingsplannen van Avans. [EvG]