Terug naar overzicht

Duurzaamheid steeds verder doorgevoerd

Bart Brüggenwirth gaf vorige week de workshop over duurzame marketing. Brüggenwirth is oprichter van B-Open. Dit was in 2003 het eerste marketingadviesbureau in Nederland dat gespecialiseerd is in de marketing en communicatie van maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO).

Geschiedenis

Na een lesje geschiedenis over MVO konden studenten hun mening vormen over verschillende commercials van bedrijven die bezig zijn met duurzaam ondernemen. ‘Inmiddels is duurzaam ondernemen verankerd in het businessplan van veel bedrijven,’ vertelt Brüggenwirth.

De studenten kregen ook nog een aantal tips mee van de expert. ‘Kijk goed naar je doelgroep, kies je positionering en benut MVO als hefboom voor je PR’, gaf Brüggenwirth de studenten mee.

Tips aan bedrijven

De studenten van de Academie voor Informatica en Industrie en de Academie voor Marketing en Business Management in Breda volgden na de lezing nog workshops. Bedrijven lichtten hun strategie toe, waarna de studenten tips gaven om deze duurzamer te laten worden. [MK]

Meer lezen?