Ger Saris is Docent van het Jaar 2009

De drukte op de eerste verdieping in Den Bosch was velen al opgevallen afgelopen vrijdag. Saris ging nietsvermoedend naar het kantoor van adjunct-directeur Collin Prumpeler, maar achter zijn rug om verzamelden zijn collega’s zich op de gang.

Tóch gewonnen

Prumpeler had de eer om de beker uit te reiken aan Saris, die tot op het laatste moment niet zeker was van zijn overwinning. Het smoesje waarmee Prumpeler hem had gelokt, deed goed zijn dienst. ‘Ik wist dat het dit kon zijn, maar het gesprek ging heel ergens anders over. De vragen die hij me stelde, had hij ook echt uit belangstelling kunnen vragen, maar ik heb dus tóch gewonnen’, lachte Saris breeduit.

Warme appelflappen

Nadat Punt de docent had overvallen met het nieuws, werd het feest direct met warme appelflappen gevierd. Heel wat collega’s en een aantal studenten kwamen op de gang samen om Saris met zijn titel Avansdocent van het Jaar te feliciteren. De winnaar bleef niet de hele middag feestvieren: aan het einde van de dag zat hij gewoon weer studenten te helpen met hun werk.

Het is de tweede keer dat de prijs werd uitgereikt. Vorig jaar ging de beker ook al naar een Bossche docent. De wisselbeker was toen voor Mies de Koning van de Academie voor Sociale Studies. [EvG]

Meer over de uitslag van de Docent van het Jaar verkiezing in Punt13, die vanaf vandaag in de bakken ligt. Daarin ook een interview met de winnaar en de reacties van studenten op hun vier favoriete docenten bij Avans.

Winnaar overvallen

Ger Saris wordt op kantoor bij adjunct-directeur Collin Prumpeler overvallen door de Punt-redactie.

Felicitaties

Saris’ collega’s van de Academie voor Industrie & Informatica in Den Bosch hebben zich verzameld om de Docent van het Jaar 2009 te feliciteren.