Handdruk voor beste afstudeerartikel

Problematisch ouderschap

Priester deed  haar afstudeeronderzoek naar hulpverlening voor kinderen van ouders met een verstandelijke beperking. De student signaleert dat een zesde van deze ouderschappen wordt beschouwd als problematisch. In 55 procent van de gevallen schiet de opvoeding ernstig tekort en worden kinderen uit huis geplaatst.

Toch ontbreekt volgens Priester een specifiek hulpaanbod voor deze groep kinderen. Ze worden onvoldoende begeleid en ondersteund tijdens het opgroeien in hun thuissituatie.

Jaarboek Sociale Studies

Volgens een jury bestaande uit professionals was de scriptie de beste van tien door de academie geselecteerde artikelen. Deze tien scripties zijn gebundeld in het jaarboek Sociale Studies. Dit boek gaat naar werkveldrelaties van de academie. Priester kreeg voor haar artikel een beeldje van een handdruk.

Het boek en de prijs werden afgelopen donderdag uitgereikt tijdens het Afstudeersymposium van ASB. [AR]